היחב"מ (יחידה לביטחון מידע) אמונה על עריכת בדיקת התאמה תעסוקתית וקביעת הסיווג הבטחוני לתפקיד אליו מיועד המועמד.
מועמדות לתפקידים ויחידות מסויימות (לא כולן) במשטרת ישראל, דורשת מעבר שיחת התאמה תעסוקתית באמצעות היחידה לבטחון מידע של משטרת ישראל.
הבדיקה כוללת את שני השלבים הבאים:
בהתאם לתפקיד המיועד למועמד, לעיתים נדרש מהמועמד להגיע לתחנת המשטרה ולבצע מבחן ממוחשב על מחשב משטרתי, בנוכחות איש משטרה.
המבחן קצוב בזמן (מסגרת הזמן למבדק נעה בין שעה לשעה וחצי). בתום המבדק, ייערך ניתוח של ממצאי המבדק.
המסמכים הנדרשים לשיחה: (בלעדיהם לא תתבצע השיחה)
1. תעודה מזהה מקורית (ת"ז/רישיון נהיגה עם תמונה) - צילום התעודה אינו קביל למטרה זו.
2. מסמכים רפואיים: סיכום רפואי מקופת החולים, אישור לכשירות להתנדבות- במידת הצורך.
3. מילוי כל השאלונים שנתבקשת למלא באמצעות מסרון הקישור שקיבלת, באופן מלא, אמין ומדוייק.
יש לשים לב:אי הגעה לשיחת התאמה תעסוקתית שנקבעה למועמד (בתאום ואישור המועמד), או איחור לשיחת התאמה תעסוקתית, עשויים להתפרש כחוסר רצינות, שמשמעותה פסילת המועמד מהתנדבות.